Sådan skriver du en perfekt “Om os” side

E-handels-hjemmesider, onlinetjenester og webshops har brug for en stærk “Om os” side, fordi brugerne ofte stiller sig selv følgende spørgsmål inden de afslutter en hendel på en webshop:

  • Hvem der står bag denne webshop – hvem er det jeg handler med?
  • Kan jeg stole på at de har varen, og at de får den sendt til mig?
  • Er de professionelle nok til at håndterer mine personlige oplysninger og mine kort informationer?
  • Er de nogle “klamphukker” der spammer min mailbox med unyttige tilbud.
  • Har jeg tillid til, at de vil tage varen tilbage, hvis har problemer med den?

På din “Om os” side bør du som det første skrive, hvem du er og hvad du laver. Specielt på Internettet er det også godt at etablere troværdighed og respekt omkring din webshop ved at forklare om webshoppens tilblivelse, fra ide til hvor den er idag samt hvordan du ser din webshop i markedet, og hvordan du forholder sig til de udfordringer der er.

Gør den så læse/ skimme venlig som muligt:

Tagline på hjemmesiden:
Et par ord eller en kort sætning opsummerer, hvad organisationen gør.

Resumé:
1-2 stykker på toppen af de vigtigste About Us side, der tilbyder en smule mere detaljeret om organisationens mål og vigtigste resultater.

Faktablad:
Et afsnit efter resuméet at uddyber sine vigtigste punkter og andre væsentlige fakta om organisationen.

Detaljerede oplysninger:
Datterselskab sider med mere dybde for folk, der ønsker at lære mere om organisationen.

Brugere søger tryghed. I det ringeste måder, ønsker de at kontrollere, at vi har en rigtig virksomhed. Det rigtige mennesker er på den anden ende af denne hjemmeside-med en rigtig adresse-, der virkelig kan yde den service, de ønsker. Brugerne vil have at vide, at vores organisations værdier og prioriteringer match deres. Ubevidst, er de spørger:

  • Hvem er du?
  • Hvor er du?
  • Hvad gør du?
  • Hvordan laver du det?
  • Hvornår har du starte?

En god “Om os” side svar på disse spørgsmål, viser billeder af rigtige mennesker bag butikke samt bevidner om, at der er en stor pg professionel butik bag. Siden forklarer, hvad organisationen mission og vision er. Siden italesætter brugernes brugernes anonyme organisation, og på den måde ligger værdi i relationen.

Gode Eksempler.
http://www.hulu.com/about
http://www.kristeligt-dagblad.dk/om
http://www.e-conomic.dk/om/

Leave a Reply