Forretningside

start
Hvad går ideen ud på:

Hvert besøg på hjemmesiden er et salgssignal, og  LeadScoreApp kan hjælpe med at aflæse disse salgssignaler og gøre dem brugbare i målretningen af virksomheders markedsføring.

LeadScoreApp er en helt ny måde at tænke online leadgenerering og salg, hvor man udnytter hvad hjemmesider er blevet til i dag. Hjemmesiden er blevet det første kontaktpunkt i mange virksomheder og den kanal, hvor potentielle køberne indsamler allermest information i købeprocessen. Her overvåger LeadScoreApp deres adfærd på hjemmesiden og tilbyder metoder til intelligent segmentering, personalisering, markedsføring, kommunikation og salg.

 

Hvilken værdi giver ideen:

LeadScoreApp overvåger og kvalificerer dine kontakter til salgsklare leads. LeadScoreApp er virksomhedens værktøj til at målrette deres kommunikation og salgsindsats til de rigtige leads på det rigtige tidspunkt.

Med LeadScoreApp kan virksomheder identificere og reagere på alle salgssignaler, som køberne efterlader på hjemmesiden. Vi har dokumenteret:

129% fremgang i salget på tilbud
15% bedre hit-rate på tilbud
88% fremgang i gensalget på gamle kunder
29% fremgang i kundeloyaliteten

 

Hvori ligger det nyskabende:

Med LeadScoreApp integreret på hjemmesiden, kan virksomheden se hvad deres leads foretager sig på hjemmesiden. Hvilke cases de læser, hvilke produktsider besøger de og hvor ofte besøger de hjemmesiden.

Hvert besøg på hjemmesiden er et salgssignal, og nu får virksomheden fuldt overblik over det digitale fodaftryk deres leads efterlader. På den måde kan virksomheden score og kvalificere deres leads og gennemføre et meget mere effektivt salg.

Virksomheden får et værktøj til at blive proaktiv i deres kommunikation og markedsbearbejdning og laver en mere intelligent og mere personlig brugeroplevelse i deres digitale kontaktpunkter.

Virksomheden får mulighed for at målrette sin kommunikation og salgsindsats til de rigtige leads på det rigtige tidspunkt.

 

Potentialet:

Købernes brug af internettet er i kraftig udvikling. Virksomhederne har svært ved følge med i den omstilling. Med LeadScoreApp får virksomheder et nyt værktøj i deres digitale værktøjskasse.

Systemet bidrager til, hvordan marketingsafdelingen herefter laver leadgenerering og hvor slagsafdelingen skal prioritere deres salgsindsats. Systemet tilbyder effektive metoder til at skabe flere leads og mere salg, samtidig med systemet automatiserer tidsrøvende marketingsrutiner og holder styr på alle kundedata.

 

Systemet er oplagt for virksomheder der:

–          Er parat til at kæmpe for en ekstra ordre

–          Vil være proaktive på salget på baggrund af den adfærd køberne har på hjemmesiden

–          Vil gerne have mere styr på deres kundedatabase

–          Vil gerne indføre strukturerede metoder til at arbejde med kundeloyalitet og gensalg

–          Arbejder målrettet med at forbedre hit-raten på deres tilbud

 

Vi satser primært på at udvikle et simpelt og billigt onlineværktøj til virksomheder, der ikke har online specialister ansat. Vi giver dem viden og værktøjet til at udnytte det kæmpe potentiale, der findes online.

 

Hvor gammel er virksomheden:

Virksomheden har levet 2 år i garagen, hvor det har været et sideløbende projekt til anden fuldtidsbeskæftigelse. Systemet har udviklet i beta-test på en lille lukket gruppe, der har være med til at udvikle og innovere systemet.

LeadScoreApp er stiftet i marts 2014 som et ISV og har netop fået kontor i Innovatorium i Herning. Her skal virksomheden udvikle sig side om side med andre vækst virksomheder.

 

Hvilken ledertype står bag:

Direktør Brian Kristensen har de sidste 13 år arbejdet hos Vestjysk Marketing som marketingskonsulent, E-Business manager og daglig leder. En spændende årrække, hvor fokus har været på læring og forståelse af internettet som medie. At se branche efter branche blive transformeret af dels den teknologiske udvikling, men også brugernes radikale ændrede adfærd og brug af internettet. Det har givet en faglig ballast, som er basal for LeadScoreApp.

I løbet af den lange karriere hos Vestjysk Marketing er det blevet til mere end 200 hjemmesider, 20 webshops, 10 rejsesites, 4 gazeller, 1 e-bog og ikke mindst rigtige mange 1. pladser på Google.

 

Leave a Reply