Blog
om leadgenerering, adwords, søgemaskineoptimering, nyhedsbreve og webshops

Google’s ”Freshnees” opdatering

I går rullede Google en stor opdatering ud på deres algoritme, der bestemmer hvordan indhold skal placeres i søgeresultaterne. Efter Googles eget udsagn, så kommer det til at berører omkring 35% af søgningerne på Google.

Den seneste opdatering Google rullede ud i foråret – Google ”Panda” berørte rigtig mange hjemmesider og denne opdatering synes at være endnu større.

Denne opdatering er endnu et led i bestræbelserne på at levere søgeresultater, som brugerne bliver tilfredse med og her er fokus på, at levere aktuelle nyheder fremfor ældre sider med måske forældet indhold.

Fordelen for brugerne på Google er tydeligt. Søger du på ”landskamp”, så er det oftest den aktuelle landskamp, der interesserer dig og ikke tidligere landskampe, så selvfølgelig skal det friske og aktuelle indhold højere op i søgeresultaterne end feks. wikipedia og andre sider med statisk indhold.

For de virksomheder der gerne vil ligge højt på udvalgte søgeord betyder det, at de skal være endnu skarpere på deres SEO strategi.

Læs mere om Google Freshness opdatering

Skriv et svar

Nyeste Tweets

    No public Twitter messages.

Subscribe